Content marketing rośnie w siłę. Jak podaje Demand Metric, interesujące treści są jednym z głównych powodów, dla których obserwujemy marki w social mediach. Jak sami pewnie zauważyliście (i co potwierdzają statystyki) 70 proc. z nas informacje o marce zamiast z reklam, woli czerpać z artykułów czy postów blogowych.
Tworzenie treści to świetny sposób nie tylko na budowanie świadomości marki, ale i generowanie linków do Twojej strony, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie sklepu. W szczególności dla marek modowych content marketing może stanowić doskonałą okazję do wyróżnienia się na tle konkurencji.
Content marketing oznacza tworzenie i udostępnianie przydatnych treści, dopasowanych i odpowiadających na potrzeby odbiorców. Materiały te przybierają różne formy – od artykułów i postów w social mediach, przez klipy i kampanie wideo, aż po współpracę z influencerami. Celem nie jest jawna reklama, ale zainteresowanie ludzi, budowanie wizerunku i zaufania do marki. Dzięki blogerom i użytkownikom mediów społecznościowych, treści w internecie rozprzestrzeniają się bardzo szybko. Z tego powodu content marketing może być świetnym sposobem na generowanie ruchu na stronie Twojego sklepu.
Jak więc wykorzystać marketing treści do promocji swojej marki? Moda to branża i medium bardzo wizualne, więc najlepiej sprawdzą się treści przyciągające wzrok. Zdjęcia, filmy, fotorelacje – opcje są niemal nieograniczone. Poniżej przedstawiamy trzy pomysły, które możesz wykorzystać tworząc treści w branży modowej:
Być może pomysł stworzenia bloga modowego nie wydaje się być najbardziej innowacyjny, co wcale nie oznacza, że nie będzie skuteczny – według danych Hubspot, firmy, które prowadzą swoje blogi, mają znacznie lepsze wyniki marketingowe. Nie tylko ich strony odwiedza średnio o 55 proc. więcej osób, ale także mają 434 proc. więcej zaindeksowanych stron. Biorąc to pod uwagę, a także sam fakt, jak wdzięczną branżą w kwestii blogowania jest moda, z jej ciągłymi zmianami, tematy, które można poruszać, są wręcz niewyczerpane.
Piotr Zając, CEO Network Interactive
Chcesz porozmawiać o polskim e-commerce? Napisz do mnie na LinkedIn
Od informowania o nowinkach w branży, przez prezentowanie trendów w nadchodzących sezonach, aż po porady stylizacyjne. Wplatanie w te wpisy własnych produktów czy projektów (łącznie z linkami do stron) nie jest konieczne, ale może być subtelną taktyką zwiększenia sprzedaży.
Ludzie zainteresowani modą i stylem zawsze będą szukali nowych informacji, a odpowiednio prowadzony blog może stać się dla nich głównym ich źródłem. Właśnie. Odpowiednio prowadzony blog. Czyli właściwie jaki? Jeżeli chcesz się tego dowiedzieć, przeczytaj nasz artykuł z poradami dotyczącymi prowadzenia bloga.
Jak podaje Statistic Brain Research Institute, każdej minuty na YouTube dodawane jest 300 godzin materiałów wideo. Korzystanie z wizualizacji nabiera tempa. I nie bez przyczyny – Hubspot podaje, że 43 proc. ludzi chce widzieć więcej treści marketingowych w formie wideo. Jak widać, dla sporej części odbiorców, tekst nie jest najbardziej angażującym medium. Dlaczego więc nie wykorzystać siły obrazu?
Możliwość zobaczenia ubrania pod każdym kątem przed zakupem wiele rozjaśnia i na takie rozwiązanie zdecydował się ASOS, który na swojej stronie pokazuje nie tylko zdjęcia produktów, ale także filmy wideo.
Z powodzeniem można wykorzystać też materiały wideo w social mediach. W branży modowej pomysły są wręcz nieograniczone – od hauli zakupowych do materiałów zza kulis Twojego biznesu. To też świetny sposób na wejście we współpracę z infulencerami.
Według ankiety przeprowadzonej przez Influencer Marketing Hub niemal ⅔ marketingowców planuje zwiększyć budżet przeznaczony na influencer marketing w 2020 roku. Dane mówią same za siebie – współpraca z wpływowymi osobami się opłaca, firmy doskonale o tym wiedzą i chętnie korzystają z ich zasięgów.
Choć taka kooperacja nie jest odpowiednia dla każdej branży, dla marek modowych jest to prawdziwa szansa. Problemem może okazać się wybór odpowiedniej osoby, bo to jednak jej rola w całym przedsięwzięciu będzie kluczowa. Największe nazwiska nie zawsze będą się sprawdzać, więc warto wziąć pod uwagę influencerów z mniejszą, ale bardziej zaangażowaną publicznością. Więcej informacji o influencer marketingu znajdziesz w oddzielnym artykule.
Jak widać, konsumenci częściej wracają do marek, którym ufają. Jednak zaufania klienta nie zdobywa się z dnia na dzień. Regularne dostarczanie wartościowych, przydatnych treści to skuteczny sposób nie tylko na zbudowanie świadomości marki i zwiększenie konwersji, ale również na pokazanie, że stale trzymasz rękę na pulsie, a świat mody nie ma przed Tobą tajemnic.
Autor artykułu
Zespół PlugStore.pl
Zarejestruj się i skonfiguruj sklep bezpłatnie, bez ograniczeń czasowych
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |