„Nasza oferta jest szyta na miarę i dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta, a wszystkie produkty w sklepie są najwyższej jakości, wykonane z solidnych i trwałych materiałów. Wieloletnie doświadczenie na rynku pozwala nam realizować główny cel, którym jest satysfakcja i zadowolenie każdego klienta.” Brzmi przekonująco? Być może… Prawda jednak jest taka, że w większości zakładek „o nas” znajdziesz takie lub bardzo podobne teksty.
Jeśli chcesz się naprawdę wyróżnić i w nieszablonowy sposób zaprezentować swoją firmę, sklep lub markę, zredaguj taki opis, który pokaże Twojemu klientowi, że jesteś taki jak on i to właśnie dlatego wiesz, jak zaspokoić jego potrzeby.
Do prezentacji firmy służy podstrona „O nas” – to świetne miejsce, w którym możesz złowić lojalnych klientów. Jak to zrobić? Przedstawić się z efektem „wow”, który zapadnie w pamięci, wzbudzi zaufanie i sympatię odbiorców.
Zanim zaczniesz tworzyć tekst, zadaj sobie pytanie: po co użytkownik wchodzi na podstronę „O nas”? Jakich informacji szuka? Czego chce się dowiedzieć? Dlaczego potrzebuje wiedzy na temat firmy?
Wyobraź sobie, że to ty jesteś klientem swojego sklepu i zastanów się, co dla ciebie będzie istotne. Dlaczego interesuje Cię, komu dasz zarobić? To bardzo ważne, by wejść w buty swoich klientów – w ten sposób możesz określić nie tylko rodzaj informacji, które zamieścisz w serwisie, ale też formę przekazu. Znasz dobrze swoich klientów? Jeszcze lepiej – wiesz zatem, jakim językiem do nich przemawiać i co z ich punktu widzenia będzie najistotniejsze.
Określ siebie – odpowiedz sobie na kilka pytań:
Przeanalizuj odpowiedzi, wybierz spośród wszystkich wartości te, które są dla Ciebie szczególnie ważne, które dają Ci przewagę i wyróżniają spośród konkurencji.
Jeśli wiesz już o czym pisać, pora zastanowić się – jak? Oczywiście charakter przekazu powinien być spójny z językiem komunikacji firmy i iść z nią w parze. Jeśli wszystkie treści w sklepie są stosunkowo luźne, do odbiorców zwracasz się w bezpośredni sposób („potrzebujesz?”, „zrób”, „mamy dla ciebie”, „łap rabaty”) to również opis firmy powinien być utrzymany w podobnym tonie.
Opowiedz historię firmy tak, aby nie zanudzić odbiorców. Wybierz najważniejsze fakty i momenty zwrotne – jaki był początek, gdzie teraz jesteś, dokąd zmierzasz. Krótko, treściwie i na temat, bez zbędnych frazesów o najwyższej jakości produktach… Twoje produkty obronią się same – Twoim zadaniem jest przekazanie klientowi najważniejszych wartości firmy i jej misji. Pamiętaj, że zakładka „O nas” to nie jest miejsce na marketingowy magazyn – tu prezentujesz nie produkty, ale zespół, procesy i historię, dzięki którym oferujesz dobrą jakość. Pokazujesz wszystko to, dzięki czemu klient wie, że warto Ci zaufać.
Autor artykułu