Z pewnością już wiesz, że treści w sklepie internetowym mają ogromną wartość – i dla użytkowników, i dla pozycji witryny w wyszukiwarkach. O czym pisać? Odpowiedź pozornie jest prosta: o tym, o czym chcą czytać Twoi klienci! Praktyczne i ciekawe informacje, pomysły na rozwiązanie problemów, podniesienie jakości życia, wyróżnienie się na tle innych, zaimponowanie znajomym – to przykłady korzyści, które możesz dać swoim odbiorcom.
Stworzenie tego typu wpisu blogowego poprzedź analizą swoich skrzynek odbiorczych – o co pytają klienci? Jakie mają najczęściej problemy? Co ich najbardziej interesuje i w jakim kontekście? Taki wpis zaoszczędzi czas gości twojego sklepu (nie będą już musieli pisać lub dzwonić), co może skrócić proces zakupowy. Opisz pojawiające się problemy, wskaż w prosty sposób ich najlepsze rozwiązania.
Wiesz, że odbiorcy w 80% zapamiętują to co widzą i robią? Zrób ciekawą infografikę na jakiś temat, stwórz galerię inspiracji – pokaż zastosowanie swoich produktów w jak najbardziej naturalnym środowisku. Dodaj intrygujący komentarz do zdjęć, rozbudzaj wyobraźnię.
Tego typu wpisy cieszą się dużą popularnością – każdy chce unikać błędów, a żeby ich uniknąć to trzeba je poznać. Przygotuj „listę grzechów głównych”, oczywiście z subtelną wskazówką, jak ich nie popełniać.
Stwórz listę, która pozwoli Twoim klientom poczuć, że dostają rozwiązanie ich problemów jak na tacy. Pochwal się swoją wiedzą, podziel się doświadczeniem, daj coś za darmo. Pokaż nie tylko to, że jesteś ekspertem i temat związany z Twoją branżą nie ma przed tobą tajemnic, ale że chętnie dzielisz się wiedzą.
Tego typu wpisy są równie chętnie czytane, dlatego nie bój się dać swoim klientom czegoś, dzięki czemu zaoszczędzą czas i pieniądze. Do takich artykułów skorzystaj z listy najczęściej zadawanych pytań, przygotuj solidny case study, pokaż rozwiązanie problemu krok po kroku.
Autor artykułu