Jeśli myślisz, że samo zlecenie wykonania sklepu internetowego wystarczy, byś zaczął zarabiać – niestety, jesteś w błędzie. Nawet najładniejsza szata graficzna i dobre ceny nie wystarczą, by klienci zrobili zakupy, albo w ogóle do niego trafili. Poniżej znajdziesz 10 podstawowych rzeczy, o których musisz pamiętać planując sprzedaż online, dzięki którym będziesz miał dobry start i zwiększysz swoje szanse na sukces w e-commerce.
Kluczowa kwestia, na której bardzo łatwo jest się wyłożyć. Bardzo często zdarza się, że większość budżetu przeznacza się na wykonanie i wdrożenie idealnego, dedykowanego serwisu, zupełnie zapominając o marketingu i budowaniu marki. Rozwiązanie jest proste – na start warto skorzystać z gotowych szablonów i modułów, które umożliwiają stworzenie funkcjonalnego, praktycznego i estetycznego sklepu, a więcej środków przeznaczyć na działania, dzięki którym dotrzesz do swoich potencjalnych klientów i zapoznasz z ofertą.
Lepszy najgorszy plan działań, niż jego brak. Przygotowanie planu czy strategii marketingowej i biznesowej możesz zlecić profesjonalnej firmie, lub (jeśli masz ograniczony budżet) opracować go samodzielnie. Jeśli decydujesz się na opcję drugą – zrób dobry reaserch i określ grupę docelową (Kim są twoi klienci? Gdzie ich znajdziesz? Jakim językiem się posługują?), rozpisz prace na etapy (plan tygodniowy, miesięczny i kwartalny), określ swoje cele (nie rzucaj się na głęboką wodę, wyznacz kilka najważniejszych rzeczy, które chcesz osiągnąć). Podejrzyj konkurencję – sprawdź jak wygląda ich promocja w sieci, o czym i w jaki sposób zwraca się do swoich odbiorców, gdzie są widoczni.
Pamiętaj – rób podsumowania, raporty. Wszystkie Twoje działania są mierzalne, dzięki czemu możesz regularnie sprawdzać efekt swojej pracy.
Klienci sklepu internetowego niczym nie różnią się od tych, z którymi spotkałbyś się w tradycyjnym sklepie. Jedni wchodzą, od razu wiedząc po co i po prostu robią zakupy. Inni potrzebują porady, przeglądają niezliczoną ilość produktów, porównują parametry i ceny. Twoją rolą jest zapewnienie i jednym i drugim maksymalnie komfortowego czasu spędzonego w sklepie. Zadbaj o jak najłatwiejszy i najbardziej intuicyjny interfejs – zaprzyjaźnij się z UX. Sprawdź czy koszyk zakupowy jest prosty, czy nie wymagasz od klientów zbyt wiele wysiłku (np. zmuszając do uzupełniania dużej ilości pól podczas zamawiania – proś tylko o niezbędne do realizacji zakupów dane).
Pamiętaj, że Twoi klienci powinni szybko i bezproblemowo znaleźć to, czego potrzebują. W tym celu zadbaj o dobre nazwy produktów. Jeśli sprzedajesz sukienki letnie to nazwij je w taki sposób, by uwzględnić wszystkie najważniejsze dla odbiorcy informacje (np. marka, rozmiar, fason, kolor). Pochyl się również nad opisami produktów – jeśli masz taką możliwość, przygotuj je samodzielnie (nie kopiuj z innych stron), uwzględniając nie tylko potrzeby klientów, ale też SEO.
Ta kwestia jest ściśle połączona z punktem opisanym nieco wyżej – reaserchem, segmentacją klientów i planem marketingowym. Niezależnie od tego, w jakim miejscu będziesz promował swój sklep – bądź ekspertem. Twoi klienci muszą wiedzieć, że znasz się na branży i że mogą w każdej chwili liczyć na profesjonalne doradztwo (a nie tylko na nachalną reklamę). Pisz artykuły poradnikowe (to również świetny sposób na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach), mów językiem korzyści i rozwiązuj problemy swoich odbiorców. Pokazuj im nie tylko sam produkt, ale przede wszystkim wartości dodatnie. Rozbudzaj wyobraźnię klientów, rozwiewaj wątpliwości – nawet jeśli teraz nie skorzystają z Twojej oferty to zwiększysz szanse na to, że to właśnie Ciebie zapamiętają i wkrótce wrócą.
Autor artykułu
Zespół PlugStore.pl
Zarejestruj się i skonfiguruj sklep bezpłatnie, bez ograniczeń czasowych
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |