Polacy chętnie robią zakupy w sklepach online, ale są coraz bardziej wymagającymi klientami. O ile kilka lat temu z uporem realizowali zamówienia, nawet w przypadku trudności z wypełnieniem formularza, o tyle obecnie bardzo szybko rezygnują z zakupów w przypadku napotkania jakichkolwiek trudności. Jakie są najczęstsze powody porzucania koszyków w sklepach internetowych?
Porzucone koszyki to sytuacje, w których klient ma już w nim produkty, jednak nie kończy zamówienia i opuszcza sklep internetowy. Najczęściej wymienianymi przyczynami zaniechania finalizowania zakupów są:
Zanim zatem zaczniesz starać się o zwiększenie wartości koszyka, przeanalizuj swój sklep i sprawdź czy jest on w dobry sposób zaprojektowany:
Koszyk jest nierozerwalnie związany z kartą produktu, a zamieszczone w tych dwóch miejscach informacje muszą być spójne i uzupełniać się nawzajem. Częstym błędem, który skutkuje rezygnacją z zakupów, jest brak informacji o wszystkich kosztach już w karcie produktu. Patrząc na wyniki badań można zauważyć, że formy i koszty dostawy są niezwykle ważne dla klientów: z jednej strony to darmowa dostawa skutecznie zachęca do zrobienia zakupów, z drugiej – brak informacji o jej kosztach skutkuje pozostawianiem koszyków i opuszczeniem serwisu. Jeśli nie masz możliwości zaoferowania darmowych przesyłek, zadbaj o to, by wszystkie koszty były widoczne już w karcie produktu pamiętając, że rzetelna informacja jest zawsze lepsza niż jej brak.
Jak zminimalizować ryzyko porzucenia koszyka?
Kiedy już uporasz się ze zbyt dużą liczbą porzuconych koszyków i zoptymalizujesz swój sklep możesz zająć się działaniami, dzięki którym podniesiesz wartość koszyków swoich klientów.
Autor artykułu
Zespół PlugStore.pl
Zarejestruj się i skonfiguruj sklep bezpłatnie, bez ograniczeń czasowych
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |