Dobrze zaprojektowana karta produktu sprzedaje. To do niej odsyłamy z reklam, postów na Facebooku czy newslettera, to na nią trafiają potencjalni klienci z wyszukiwarki. Projektując kartę produktu trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów – musi zawierać najważniejsze elementy (cena, przycisk „Dodaj do koszyka”, opis czy zdjęcie) oraz dodatkowe sekcje, zachęcające do dodania do koszyka dodatkowych artykułów ze sklepu.
Cena musi być widoczna i dobrze wyeksponowana. Nie warto ukrywać jej przed klientami (zwłaszcza dodatkowych kosztów, np. związanych z pakowaniem, przesyłką), przeciwnie – nikt nie lubi sytuacji, w której dopiero przy kasie okazuje się, że musi zapłacić więcej niż oczekiwał (dlatego tak ważne jest pokazanie nie tylko ceny danego produktu, ale też kosztów dostawy). Cena musi być zawsze aktualna, powinna reagować na wszystkie promocje i kody.
Już w karcie produktu warto przedstawić wszystkie koszty związane z przesyłką (wszystkich metod lub najczęściej wybieranych), informacje o kwocie zakupów, od której zakupy obejmuje darmowa dostawa, o innych promocjach.
Przycisk „Dodaj do koszyka” – zwróć uwagę na jego wielkość i położenie (musi być widoczny, nie powinien ginąć wśród innych elementów), powinien zawierać czytelne CTA i znajdować się zawsze nad linią przewijania strony. Karta produktu to miejsce, w którym warto poinformować klienta o dostępności danego artykułu i przewidywanym terminie dostawy.
Nazwa produktu (nagłówek) – nazwa produktu to niezwykle ważny element, który wpływa na możliwość jego wyszukania w sieci. Powinna zawierać kluczową frazę, główny parametr i atrybuty. Już na podstawie samej nazwy klient powinien wiedzieć czy trafił na produkt, który go interesuje. Nazwa produktu jest jednocześnie nagłówkiem, a więc powinna zawierać główne frazy kluczowe, dzięki którym Google określi, że strona odpowiada do zapytania wpisanego w wyszukiwarkę przez użytkownika.
Przygotowując nazwy produktów w sklepie internetowym pamiętaj o stworzeniu schematu tak, aby cały asortyment był nazwany w analogiczny sposób.
Opis produktu w sklepie internetowym ma za zadanie dostarczyć wyczerpujących informacji o danym produkcie, jego zastosowaniu i cechach szczególnych i skutecznie zachęcić do zakupu. Jest również bardzo istotny z punktu widzenia SEO i pomaga zdobywać lepsze pozycje w rankingach wyszukiwania. Wyczerpujące informacje zawarte w opisie produktu to również szansa na zmniejszenie liczby zwrotów towarów, które najczęściej wynikają z niedoinformowania klientów.
Optymalne opisy produktów to takie, które są pisane językiem korzyści, a główne parametry techniczne prezentują tak, by uświadomić odbiorcy co zyska i jaki problem rozwiąże nabywając daną rzecz. Pisz krótkie (ale treściwe) zdania, tekst podziel na akapity, urozmaić go pogrubieniami, wypunktowaniami lub ikonami.
Zdjęcia produktu odgrywają ogromną rolę i muszą być spójne z opisem. Obecnie odchodzi się od standardowych grafik prezentujących produkt na białym tle, na rzecz zdjęć sytuacyjnych, prezentowania produktu w praktyce, w faktycznym użyciu. Co więcej – coraz silniejszy trend wideo przekłada się również na prezentację produktów w sklepie: filmiki, recenzje wideo , animacje czy nawet gify są świetnym sposobem na urozmaicenie opisów produktów.
Więcej o sposobach na zwiększenie wartości koszyka w sklepie internetowym znajdziesz w tym artykule»»
Autor artykułu