Owned media to nic innego, jak media własne danej marki czy firmy, które są własnym kanałem komunikacji z klientami. To należące do marki miejsca, w których może publikować własne treści – może to być strona firmowa, blog w sklepie internetowym, konta w mediach społecznościowych czy inne portale. Znajdującym się na nich contentem marka zarządza sama i to ona decyduje, jaki będzie charakter, styl i jakość treści. Czy warto inwestować w rozwój owned media? Jak je wykorzystać w promocji sklepu internetowego?
Sam sklep internetowy stanowi pewnego rodzaju „bazę” dla zaplecza contentowego. To on jest celem leadów i miejscem docelowym dla pozyskiwanego za pomocą owned media ruchu.
Najpopularniejsze owned media:
Najpopularniejsze narzędzia, formy promocji i reklamy wykorzystywane w obrębie owned media:
Posiadając sklep internetowy warto sprawdzić, które kategorie produktów cieszą się największym zainteresowaniem i/lub mają największy potencjał. Oczywiście warto rozpocząć od optymalizacji sklepu (dobry opis kategorii, wartościowe i dobrej jakości opisy w karcie produktów), jednak dobrym sposobem na promocję jest również budowa zaplecza contentowego, które będzie sprowadzać ruch do konkretnego miejsca w sklepie.
Co ważne – ruch ze stron zapleczowych będzie wysokiej jakości, odznaczający się większym stopniem konwersji. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że użytkownik będzie już w bardziej zaawansowanym miejscu na swojej ścieżce zakupowej.
Za sprawą treści na stronie zapleczowej użytkownik:
Planując inwestycję w rozwój owned media sklepu internetowego należy pamiętać, że będzie to proces długotrwały, wymagający konsekwencji i regularnej publikacji treści. Bardzo ważnym elementem rozbudowy sieci stron zapleczowych jest plan promocji i dystrybucji treści.
Autor artykułu