Konkurencja w świecie e-Commerce stale rośnie. Aby zawsze być trzy kroki przed nią powinieneś znać i wprowadzać trendy, które będą kształtowały rynek w najbliższych latach. Wchodzimy w 2020 rok, dlatego nasi eksperci przygotowali dla Was szybkie podsumowanie trzech – naszym zdaniem – najważniejszych trendów w e-commerce w nadchodzącym roku.
Gartner przewiduje, że w 2020 aż 85 proc. interakcji z klientem odbędzie się bez udziału drugiego człowieka. Sztuczna inteligencja jest obecna w prawie każdym obszarze e-commerce, od rekomendacji po wyszukiwanie obrazem (SEO!). Opierając się na danych historycznych i prognozach pozwala dostosować rekomendacje, które wynikają z zachowań użytkowników – często nawet w czasie rzeczywistym. Wykorzystanie sztucznej inteligencji to świetny sposób na dostarczenie klientom właśnie tego, czego w danym momencie potrzebują. W połączeniu z urządzeniami mobilnymi i osobistymi asystentami sztuczna inteligencja stanowi potężne narzędzie dla kupujących – znajdowanie produktów za pomocą wyszukiwania obrazem lub składanie zamówień za pomocą asystentów głosowych staje się szybkie, łatwe i bezproblemowe.
31 proc. respondentów badania Gartnera wskazało AI (Artificial Intelligence – Sztuczna Inteligencja) jako trend, który będzie miał największy wpływ na rynek e-commerce w ciągu najbliższych 5 lat. W nadchodzącym czasie możemy się więc spodziewać szybkiego rozwoju i szerokiej adaptacji tej technologii.
Według danych Statista 45% proc. ludzi na świecie jest obecnych w social mediach. Średnio, dziennie w mediach społecznościowych spędzamy ponad dwie godziny (dokładnie 142 minuty).
To idealna okazja dla sprzedawców, która już jest wykorzystywana przez dostawców social media (przede wszystkim grupę Facebooka). Przykłady? Chociażby Facebook Marketplace, z którego korzysta 800 milionów użytkowników w 70 krajach. Instagram i Snapchat również korzystają z funkcjonalności e-commerce, dając możliwość zakupów z poziomu aplikacji.
Piotr Zając, CEO Network Interactive
Chcesz porozmawiać o polskim e-commerce? Napisz do mnie na LinkedIn.
Ponad ⅓ dorosłych w Stanach Zjednoczonych kupuje za pośrednictwem social media i nie można tego zignorować. Jak mówi Marco Gobbetti, dyrektor naczelny legendarnej brytyjskiej marki Burberry: ”Media społecznościowe stają się tak ważną częścią luksusowej podróży klienta, zwłaszcza w fazie inspiracji, że sprzedawcy muszą za nimi nadążyć.”
Według Global Webindex, 37 proc. użytkowników internetu płaci mobilnie za towary lub usługi. W Polsce ten odsetek wynosi 28 proc. Płatności mobilne na zachodzie jeszcze nie są tak popularne jak na rynku azjatyckim, gdzie korzysta z nich większość użytkowników, ale stopniowo przekonuje się do nich coraz więcej europejczyków. Głównie dlatego, że już nie obawiają się o bezpieczeństwo płatności (według badań Gemius 17 proc. konsumentów nada obawia się o bezpieczeństwo wydawania pieniędzy w sieci, spadek z niemal 30 proc. w roku ubiegłym). Android, Apple i inni dostawcy portfeli mobilnych przywiązują do tego bardzo dużą wagę. Wszystkie wykonywane operacje są szyfrowane, sprzedawca nigdy nie widzi numeru karty kredytowej klienta ani kodu autoryzacyjnego. W przypadku utraty smartfona portfel mobilny jest dodatkowo chroniony numerami PIN, odciskami palców lub uwierzytelnianiem twarzy.
Jak wyglądał rynek polskiego e-commerce w 2019? Zapraszamy do naszego podsumowania
Autor artykułu
Zespół PlugStore.pl
Zarejestruj się i skonfiguruj sklep bezpłatnie, bez ograniczeń czasowych
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |