Według statystyk podanych przez Content Marketing Institute, aż 91 proc. marketingowców w sektorze B2B wykorzystuje marketing treści, aby dotrzeć do klientów. Swoją opinią na temat content marketingu podzielili się również marketerzy z sektora B2C – większość, a dokładnie 86 proc. z nich, uważa, że strategia marketingu treści to kwestia kluczowa.
Content marketing od lat zyskuje na popularności, a dziś dla wielu jest jednym z najważniejszych działań marketingowych – 60 proc. najbardziej skutecznych marketerów ma udokumentowaną strategię dotyczącą content marketingu. Nic dziwnego, wysokiej jakości treści zawsze są w cenie. Dodatkowo pozytywnie wpływają na SEO, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce, a także przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży w sklepach internetowych. Ale może od początku – czym właściwie jest ten cały marketing treści?
Definicja, jaką proponuje Content Marketing Institute to “Strategia oparta o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową. Ma ona ostatecznie zaowocować wymiernymi korzyściami dla organizacji, która je stosuje”. Prościej rzecz ujmując, wprowadzając strategię content marketingu skupiamy się na tworzeniu i udostępnianiu wartościowych, merytorycznych treści w odpowiedzi na potrzeby naszych odbiorców. Celem nie jest jawna reklama, ale zainteresowanie ludzi. Takie działania angażują, budują wizerunek marki i pozwalają zdobyć zaufanie – jak powiedział Joe Pulizzi, autor bestsellerów Killing Marketing, Content Inc. i Epic Content Marketing – “Content marketing, który angażuje odbiorcę, jest sposobem na to, aby czytelnik sam stwierdził, że nasza usługa czy produkt jest tym, czego potrzebuje”.
Tworzenie wartościowych treści, choć samo w sobie nie jest łatwym zadaniem, to dopiero połowa sukcesu. Dobranie odpowiednich kanałów przekazu, tak, aby dotrzeć do grupy docelowej może spędzać sen z powiek, zwłaszcza biorąc pod uwagę jak wiele mamy możliwości. Wpisy blogowe czy posty w social mediach, kanały wideo, Instagram, newslettery, raporty, e-booki to tylko wierzchołek góry lodowej. Jeśli chcesz zgłębić temat, więcej dowiesz się z naszego artykułu zawierającego wskazówki jak promować stronę internetową.
Wysokiej jakości content – wyszukiwarki go kochają. Google od wielu lat powtarza, jak ważne są unikatowe treści i ma w tym swój cel – podsuwać użytkownikom najtrafniejsze i najlepiej dopasowane wyniki wyszukiwania.
Jakość treści jest ważnym czynnikiem, który wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce, a ich tworzenie daje szansę, aby za pomocą słów kluczowych, linków i odpowiedniej optymalizacji podciągnąć w górę. Działania łączące SEO i content marketing zajmują sporo czasu, to fakt – według badań coSchedule stworzenie treści średnio zajmuje od jednej do sześciu godzin. Nie mniej jednak, umiejętnie zastosowane, przynoszą efekty, które z całą pewnością dostrzeżesz w przyszłości.
Piotr Zając, CEO Network Interactive
Chcesz porozmawiać o polskim e-commerce? Napisz do mnie na LinkedIn
Aby dowiedzieć się na ten temat więcej, przeczytaj artykuł: Content marketing a SEO – jak to działa?
Content marketing to coś więcej niż tworzenie treści. To wykorzystywanie tego co i gdzie mówimy do odbiorcy do stworzenia relacji, często opartej na emocjach. Według ContentStream klient przed decyzją o zakupie, korzysta nawet z 11 źródeł informacji o producencie i samym produkcie. Wprowadzając strategię content marketingu dajesz mu szansę, aby te informacje znalazł u Ciebie, a jednocześnie kontrolujesz przekaz, zwiększysz konwersję i budujesz zaufanie i świadomość własnej marki.
Autor artykułu