Content marketing rośnie w siłę. Jak podaje Demand Metric, interesujące treści są jednym z głównych powodów, dla których obserwujemy marki w social mediach. Jak sami pewnie zauważyliście (i co potwierdzają statystyki) 70 proc. z nas informacje o marce zamiast z reklam, woli czerpać z artykułów czy postów blogowych.
Tworzenie treści to świetny sposób nie tylko na budowanie świadomości marki, ale i generowanie linków do Twojej strony, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie sklepu. W szczególności dla marek modowych content marketing może stanowić doskonałą okazję do wyróżnienia się na tle konkurencji.
Content marketing oznacza tworzenie i udostępnianie przydatnych treści, dopasowanych i odpowiadających na potrzeby odbiorców. Materiały te przybierają różne formy – od artykułów i postów w social mediach, przez klipy i kampanie wideo, aż po współpracę z influencerami. Celem nie jest jawna reklama, ale zainteresowanie ludzi, budowanie wizerunku i zaufania do marki. Dzięki blogerom i użytkownikom mediów społecznościowych, treści w internecie rozprzestrzeniają się bardzo szybko. Z tego powodu content marketing może być świetnym sposobem na generowanie ruchu na stronie Twojego sklepu.
Jak więc wykorzystać marketing treści do promocji swojej marki? Moda to branża i medium bardzo wizualne, więc najlepiej sprawdzą się treści przyciągające wzrok. Zdjęcia, filmy, fotorelacje – opcje są niemal nieograniczone. Poniżej przedstawiamy trzy pomysły, które możesz wykorzystać tworząc treści w branży modowej:
Być może pomysł stworzenia bloga modowego nie wydaje się być najbardziej innowacyjny, co wcale nie oznacza, że nie będzie skuteczny – według danych Hubspot, firmy, które prowadzą swoje blogi, mają znacznie lepsze wyniki marketingowe. Nie tylko ich strony odwiedza średnio o 55 proc. więcej osób, ale także mają 434 proc. więcej zaindeksowanych stron. Biorąc to pod uwagę, a także sam fakt, jak wdzięczną branżą w kwestii blogowania jest moda, z jej ciągłymi zmianami, tematy, które można poruszać, są wręcz niewyczerpane.
Piotr Zając, CEO Network Interactive
Chcesz porozmawiać o polskim e-commerce? Napisz do mnie na LinkedIn
Od informowania o nowinkach w branży, przez prezentowanie trendów w nadchodzących sezonach, aż po porady stylizacyjne. Wplatanie w te wpisy własnych produktów czy projektów (łącznie z linkami do stron) nie jest konieczne, ale może być subtelną taktyką zwiększenia sprzedaży.
Ludzie zainteresowani modą i stylem zawsze będą szukali nowych informacji, a odpowiednio prowadzony blog może stać się dla nich głównym ich źródłem. Właśnie. Odpowiednio prowadzony blog. Czyli właściwie jaki? Jeżeli chcesz się tego dowiedzieć, przeczytaj nasz artykuł z poradami dotyczącymi prowadzenia bloga.
Jak podaje Statistic Brain Research Institute, każdej minuty na YouTube dodawane jest 300 godzin materiałów wideo. Korzystanie z wizualizacji nabiera tempa. I nie bez przyczyny – Hubspot podaje, że 43 proc. ludzi chce widzieć więcej treści marketingowych w formie wideo. Jak widać, dla sporej części odbiorców, tekst nie jest najbardziej angażującym medium. Dlaczego więc nie wykorzystać siły obrazu?
Możliwość zobaczenia ubrania pod każdym kątem przed zakupem wiele rozjaśnia i na takie rozwiązanie zdecydował się ASOS, który na swojej stronie pokazuje nie tylko zdjęcia produktów, ale także filmy wideo.
Z powodzeniem można wykorzystać też materiały wideo w social mediach. W branży modowej pomysły są wręcz nieograniczone – od hauli zakupowych do materiałów zza kulis Twojego biznesu. To też świetny sposób na wejście we współpracę z infulencerami.
Według ankiety przeprowadzonej przez Influencer Marketing Hub niemal ⅔ marketingowców planuje zwiększyć budżet przeznaczony na influencer marketing w 2020 roku. Dane mówią same za siebie – współpraca z wpływowymi osobami się opłaca, firmy doskonale o tym wiedzą i chętnie korzystają z ich zasięgów.
Choć taka kooperacja nie jest odpowiednia dla każdej branży, dla marek modowych jest to prawdziwa szansa. Problemem może okazać się wybór odpowiedniej osoby, bo to jednak jej rola w całym przedsięwzięciu będzie kluczowa. Największe nazwiska nie zawsze będą się sprawdzać, więc warto wziąć pod uwagę influencerów z mniejszą, ale bardziej zaangażowaną publicznością. Więcej informacji o influencer marketingu znajdziesz w oddzielnym artykule.
Jak widać, konsumenci częściej wracają do marek, którym ufają. Jednak zaufania klienta nie zdobywa się z dnia na dzień. Regularne dostarczanie wartościowych, przydatnych treści to skuteczny sposób nie tylko na zbudowanie świadomości marki i zwiększenie konwersji, ale również na pokazanie, że stale trzymasz rękę na pulsie, a świat mody nie ma przed Tobą tajemnic.
Autor artykułu