Jeśli zastanawiasz się jak ugryźć temat contentu B2B to trafiłeś w odpowiednie miejsce – zebraliśmy najciekawsze statystyki dotyczące tematu. Dowiedz się, jakie strategie content marketingu wykorzystać w rozwoju Twojej firmy i nawiązywaniu kontaktów z nowymi i istniejącymi klientami B2B.
Marketing to branża, która ciągle się zmienia. Nic więc dziwnego, że w marketingu treści dla firm działających w sektorze business to business (B2B) nieustające zmiany również są widoczne. Wiemy jak ciężko jest samodzielnie nadążyć za trendami, które pojawiają się z tygodnia na tydzień, dlatego też przychodzimy z pomocą.
Zacznijmy jednak od tego, czym właściwie jest Content Marketing? Definicja, jaką proponuje Content Marketing Institute to “Strategia oparta o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową. Ma ona ostatecznie zaowocować wymiernymi korzyściami dla organizacji, która je stosuje”. Wprowadzając strategię content marketingu koncentrujemy się na tworzeniu i udostępnianiu merytorycznych, ciekawych treści w odpowiedzi na potrzeby naszych odbiorców. Zamiast oferować swoje produkty czy usługi wprost, dostarczamy potencjalnym i istniejącym klientom trafne, przydatne treści, które mają pomóc im rozwiązać ich problemy. Takie działania angażują, budują wizerunek marki i pozwalają zdobyć zaufanie, a w konsekwencji przyczyniają się do większej konwersji.
Według danych z raportu Content Marketing Institute’s, 69 proc. odnoszących sukcesy marketingowców B2B ma udokumentowaną strategię marketingu treści. Liczba ta wzrosła o 7 punktów proc. w ciągu zaledwie dwóch lat.
Content marketing jest wykorzystywany przez wiele wiodących organizacji na świecie (P&G, Microsoft, Cisco Systems, John Deere), ale nie tylko. Z powodzeniem rozwijają go i realizują również niewielkie firmy, a nawet jednoosobowe sklepy na całym świecie. Dlaczego? Ponieważ nie tylko działa, ale i się opłaca. Świadczy o tym fakt, że 38 proc. firm, które płacą za wyświetlanie reklam twierdzi, że w ciągu ostatniego roku lokowało budżety z reklamy tradycyjnej w stronę content marketingu.
Piotr Zając, CEO Network Interactive
Chcesz porozmawiać o polskim e-commerce? Napisz do mnie na LinkedIn
Co więcej, wraz ze wzrostem zaufania do Content Marketingu, rosną także budżety, które firmy przeznaczają na ten cel. Niemal połowa (46 proc.) firm przewiduje wzrost budżetu na marketing treści w 2020 roku, a tylko 4 proc. spodziewa się zmniejszenia funduszy, co sugeruje. że firmy B2B nie tylko wierzą w siłę tworzenia przydatnych treści, ale również osiągają dzięki nim spodziewane wyniki.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do drugiej części naszego artykułu, w której mówimy o regularności, outsourcingu treści i o tym, jak trafić w gusta swojej grupy docelowej. Zapraszamy do lektury.
Autor artykułu