„Nasza oferta jest szyta na miarę i dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta, a wszystkie produkty w sklepie są najwyższej jakości, wykonane z solidnych i trwałych materiałów. Wieloletnie doświadczenie na rynku pozwala nam realizować główny cel, którym jest satysfakcja i zadowolenie każdego klienta.” Brzmi przekonująco? Być może… Prawda jednak jest taka, że w większości zakładek „o nas” znajdziesz takie lub bardzo podobne teksty.
Jeśli chcesz się naprawdę wyróżnić i w nieszablonowy sposób zaprezentować swoją firmę, sklep lub markę, zredaguj taki opis, który pokaże Twojemu klientowi, że jesteś taki jak on i to właśnie dlatego wiesz, jak zaspokoić jego potrzeby.
Do prezentacji firmy służy podstrona „O nas” – to świetne miejsce, w którym możesz złowić lojalnych klientów. Jak to zrobić? Przedstawić się z efektem „wow”, który zapadnie w pamięci, wzbudzi zaufanie i sympatię odbiorców.
Zanim zaczniesz tworzyć tekst, zadaj sobie pytanie: po co użytkownik wchodzi na podstronę „O nas”? Jakich informacji szuka? Czego chce się dowiedzieć? Dlaczego potrzebuje wiedzy na temat firmy?
Wyobraź sobie, że to ty jesteś klientem swojego sklepu i zastanów się, co dla ciebie będzie istotne. Dlaczego interesuje Cię, komu dasz zarobić? To bardzo ważne, by wejść w buty swoich klientów – w ten sposób możesz określić nie tylko rodzaj informacji, które zamieścisz w serwisie, ale też formę przekazu. Znasz dobrze swoich klientów? Jeszcze lepiej – wiesz zatem, jakim językiem do nich przemawiać i co z ich punktu widzenia będzie najistotniejsze.
Określ siebie – odpowiedz sobie na kilka pytań:
Przeanalizuj odpowiedzi, wybierz spośród wszystkich wartości te, które są dla Ciebie szczególnie ważne, które dają Ci przewagę i wyróżniają spośród konkurencji.
Jeśli wiesz już o czym pisać, pora zastanowić się – jak? Oczywiście charakter przekazu powinien być spójny z językiem komunikacji firmy i iść z nią w parze. Jeśli wszystkie treści w sklepie są stosunkowo luźne, do odbiorców zwracasz się w bezpośredni sposób („potrzebujesz?”, „zrób”, „mamy dla ciebie”, „łap rabaty”) to również opis firmy powinien być utrzymany w podobnym tonie.
Opowiedz historię firmy tak, aby nie zanudzić odbiorców. Wybierz najważniejsze fakty i momenty zwrotne – jaki był początek, gdzie teraz jesteś, dokąd zmierzasz. Krótko, treściwie i na temat, bez zbędnych frazesów o najwyższej jakości produktach… Twoje produkty obronią się same – Twoim zadaniem jest przekazanie klientowi najważniejszych wartości firmy i jej misji. Pamiętaj, że zakładka „O nas” to nie jest miejsce na marketingowy magazyn – tu prezentujesz nie produkty, ale zespół, procesy i historię, dzięki którym oferujesz dobrą jakość. Pokazujesz wszystko to, dzięki czemu klient wie, że warto Ci zaufać.
Autor artykułu
Zespół PlugStore.pl
Zarejestruj się i skonfiguruj sklep bezpłatnie, bez ograniczeń czasowych
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |