Co sprzedawać w Internecie w 2021 – jeśli się nad tym zastanawiasz, to koniecznie sprawdź nasz pomocny raport. Wskazujemy trendy sprzedażowe 2021, dochodowe sklepy internetowe, najlepiej sprzedające się produkty. Podajemy przykłady sklepów niszowych, które zrobiły karierę, dzięki świetnemu podejściu marketingowemu. Koniecznie sprawdź jaki sklep internetowy otworzyć w 2021, by zarobić, a nie stracić.
Wg Raportu o rynku e-commerce (Gemius, Raport E-commerce w Polsce, 2020 r. Źródło:
https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/06/Raport-e-commerce-2020.pdf) najlepiej sprzedającymi się produktami w sklepach internetowych są:
W błyskawicznym tempie rośnie też zainteresowanie produktami związanymi ze zdrowym stylem życia (np. ekologiczna żywność, bawełniane torby itd.) oraz akcesoriami dla zwierząt.
Co oznacza inwestycja w najczęściej kupowane rzeczy? To, że masz szansę na duży zysk, możesz dużo zarobić, ale i będziesz miał większą konkurencję, sporo się napracujesz, jest też ryzyko, że nie przebijesz innych ofert. Co zatem? Czym handlować w Internecie w 2021? Możesz szukać niszowych produktów. Tak teraz robi coraz więcej sprzedawców. Dlaczego warto?
Nie oznacza to jednak, że jeśli wybierzesz niszowy produkt, to na pewno trafisz w dziesiątkę, a jak będziesz sprzedawał masowe produkty, to popłyniesz. Nie. W obu przypadkach możesz sporo zarobić lub sporo stracić. Wszystko zależy od dobrego podejścia, startu, wcześniejszej analizy, przemyślenia, dobrego planu.
Niezależnie od tego, czy wybierzesz niszowy czy masowy produkt, musisz dobrze scharakteryzować grupę docelową i odpowiedzieć na jej potrzeby. Tylko tak osiągniesz sukces w e-biznesie. Pamiętaj o kluczowych zasadach:
Zastanów się także: Na czym się najlepiej znasz i w jakiej branży szybko się odnajdziesz. Najlepiej gdy pomysł powstaje z tego, czym się interesujesz, co po prostu lubisz, co cię nakręca. Wtedy to ma głębszy sens, bardziej w to wierzysz, ufasz temu, co robisz. Biznes wówczas napędza się sam. Wiedza + doświadczenie + pasja = sukces w sprzedaży. Jesteś ekspertem w branży i to się czuje.
Przykłady z życia:
Kobieta kochająca wypieki, mistrzyni ciast, o wybitnych kubkach smakowych i jeszcze większym talencie do tworzenia słodkości zakłada sklep z piernikami. Nie jest to zwykły sklep ze słodkościami. To wypiekane opowieści, personalizowane, pięknie zdobione i pyszne pierniczki – na każdą, wyjątkową okazję.
Chłopak, który w ramach hobby, wykonuje świetne metalowe rzeźby dla wąskiego grona odbiorców. Ma swoje narzędzia, wolny czas i mnóstwo pomysłów, któregoś dnia wpada na pomysł, by sprzedawać do tej pory niszowy produkt na masową skalę. Produkuje ręcznie metalowe kwietniki, donice, obręcze do donic, które rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.
Znana instagramerka, blogerka Mama ginekolog wiedziała jak znaleźć swoją niszę i jak osiągnąć niesamowity sukces. Zaczęła niewinnie, od instabloga, założonego całkiem spontanicznie, odpowiadając na potrzeby większości kobiet. Pisała o medycznych zawiłych problemach w sposób prosty, przyswajalny dla każdego, kto nie studiował medycyny. Pisała o rzeczach, o które pyta tysiące kobiet i nie uzyskuje satysfakcjonujących odpowiedzi, ona wyczerpywała temat. Dzieliła się swoimi problemami życiowymi, pokazała się jako kobieta z krwi i kości, ze swoimi sukcesami i porażkami, problemami, potknięciami. Zyskała szacunek, zaufanie i podziw – dziś obserwuje ją na Instagramie 814 tysięcy użytkowników. Zebrała ponad milion złotych na WOŚP w 3 dni, sprzedając swoje e-booki. Poszła dalej, założyła sklep internetowy. Dziś sprzedaje praktyczne rzeczy przeróżnego rodzaju – od segregatorów medycznych, toreb, wyprawek dla dziecka po buty, akcesoria, zabawki, własne instahistorie spisane w książkach.
Zwłaszcza jeśli startujesz z niszowym produktem sprawdź czy jest na niego popyt. Zapotrzebowanie na produkty możesz sprawdzić:
Zbadaj stopień nasycenia rynku. Zastanów się, czy jest jeszcze miejsce na kolejny sklep np. z odzieżą damską i męską. Jeśli będziesz musiał walczyć z ogromną konkurencją zastanów się czy możesz dać Klientom coś unikatowego, czego nie daje konkurencja.
Obserwuj zagraniczny rynek, topowe sklepy internetowe, sprawdzaj rankingi dochodowych sklepów. Wszystko, co modne za granicą dociera do Polski. Śledź nowinki,a wyprzedzisz konkurencję. Jak to robić? Obserwuj Pinterest, Trend Hunter, Instagram. Korzystaj z Google Trend (narzędzia do oceny trendów internetowych). Te narzędzia dostarczą ci wykaz fraz najczęściej wyszukiwanych w internecie, czyli produktów, na które jest największe zapotrzebowanie.
RED IS BAD – sklep z odzieżą patriotyczną, założony przez 2 kolegów z liceum. Skąd taki pomysł? Wszystko zaczęło się na Facebooku, koledzy umieszczali grafiki o tematyce wolnościowej i patriotycznej, które wzbudziły spore zainteresowanie, pojawiły się prośby o przeniesienie grafik na koszulki i tak powstał sklep internetowy, który świetnie działa. Dużą wartością tego sklepu jest polska jakość (odzież powstaje w Polsce, z polskich materiałów) i oryginalny nadruk, ciekawa tematyka.
Mowa o ekologicznej żywności. To mocny trend, konsekwentna i świadoma postawa. Sklep ekologiczny jest świetnym przykładem jak zaspokajać potrzeby Klientów na wiele sposobów. Co go wyróżnia?
Eksperci twierdzą, że najlepiej wejść na rynek z tymi produktami, które charakteryzują się rosnącym trendem. Są to m.in.: produkty ekologiczne, oczyszczacze powietrza, zabawki i akcesoria dla zwierząt.
Pamiętaj, by śledzić trendy z roku na rok, ponieważ upodobania, potrzeby kupujących ulegają zmianom. Nie zapominaj też o sprzedaży sezonowej, potrzeby klientów zmieniają się w zależności od wielu czynników np. pory roku, świąt, wydarzeń sportowych itd. Odpowiadaj na aktualne trendy zakupowe.
Tak, to możliwe. Konfigurator PlugStore to proste narzędzie dla każdego. Nie musisz być programistą, nie musisz nic kodować, wystarczy że wiesz co chcesz sprzedać, wprowadzasz dane (produkty, dane firmy, sklepu), wybierasz gotowy szablon i sprzedajesz. Chcesz wiedzieć więcej, śmiało – wszystko jeszcze raz dokładnie objaśnimy:
Autor artykułu