Jeśli zastanawiasz się jak ugryźć temat contentu B2B to trafiłeś w odpowiednie miejsce – zebraliśmy najciekawsze statystyki dotyczące tematu. Dowiedz się, jakie strategie content marketingu wykorzystać w rozwoju Twojej firmy i nawiązywaniu kontaktów z nowymi i istniejącymi klientami B2B.
Marketing to branża, która ciągle się zmienia. Nic więc dziwnego, że w marketingu treści dla firm działających w sektorze business to business (B2B) nieustające zmiany również są widoczne. Wiemy jak ciężko jest samodzielnie nadążyć za trendami, które pojawiają się z tygodnia na tydzień, dlatego też przychodzimy z pomocą.
Zacznijmy jednak od tego, czym właściwie jest Content Marketing? Definicja, jaką proponuje Content Marketing Institute to “Strategia oparta o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową. Ma ona ostatecznie zaowocować wymiernymi korzyściami dla organizacji, która je stosuje”. Wprowadzając strategię content marketingu koncentrujemy się na tworzeniu i udostępnianiu merytorycznych, ciekawych treści w odpowiedzi na potrzeby naszych odbiorców. Zamiast oferować swoje produkty czy usługi wprost, dostarczamy potencjalnym i istniejącym klientom trafne, przydatne treści, które mają pomóc im rozwiązać ich problemy. Takie działania angażują, budują wizerunek marki i pozwalają zdobyć zaufanie, a w konsekwencji przyczyniają się do większej konwersji.
Według danych z raportu Content Marketing Institute’s, 69 proc. odnoszących sukcesy marketingowców B2B ma udokumentowaną strategię marketingu treści. Liczba ta wzrosła o 7 punktów proc. w ciągu zaledwie dwóch lat.
Content marketing jest wykorzystywany przez wiele wiodących organizacji na świecie (P&G, Microsoft, Cisco Systems, John Deere), ale nie tylko. Z powodzeniem rozwijają go i realizują również niewielkie firmy, a nawet jednoosobowe sklepy na całym świecie. Dlaczego? Ponieważ nie tylko działa, ale i się opłaca. Świadczy o tym fakt, że 38 proc. firm, które płacą za wyświetlanie reklam twierdzi, że w ciągu ostatniego roku lokowało budżety z reklamy tradycyjnej w stronę content marketingu.
Piotr Zając, CEO Network Interactive
Chcesz porozmawiać o polskim e-commerce? Napisz do mnie na LinkedIn
(źródło: Raport Content Media Marketing Institute “B2B Content Marketing 2020” link:https://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2019/10/2020_B2B_Research_Final.pdf)
Co więcej, wraz ze wzrostem zaufania do Content Marketingu, rosną także budżety, które firmy przeznaczają na ten cel. Niemal połowa (46 proc.) firm przewiduje wzrost budżetu na marketing treści w 2020 roku, a tylko 4 proc. spodziewa się zmniejszenia funduszy, co sugeruje. że firmy B2B nie tylko wierzą w siłę tworzenia przydatnych treści, ale również osiągają dzięki nim spodziewane wyniki.
(źródło: Raport Content Media Marketing Institute “B2B Content Marketing 2020” link:https://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2019/10/2020_B2B_Research_Final.pdf)
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do drugiej części naszego artykułu, w której mówimy o regularności, outsourcingu treści i o tym, jak trafić w gusta swojej grupy docelowej. Zapraszamy do lektury.
Autor artykułu