Prowadzenie bloga jest czasochłonne, wymaga szerokiej wiedzy z danej branży, lekkości pióra, znajomości zasad pisowni, pomysłowości i kreatywności. Warto jednak podjąć wyzwanie i rozpocząć publikację artykułów w obrębie swojego sklepu internetowego – jest to stosunkowo tanie, a jakże skuteczne narzędzie marketingowe, które przynosi realne korzyści.
Pamiętaj, że każde działanie marketingowe powinno wynikać bezpośrednio z opracowanej strategii i posiadać konkretne cele (więcej na ren temat znajdziesz tutaj). Prowadzenie bloga firmowego czy poradnika w sklepie internetowym może być jednym z elementów planu marketingowego (musi posiadać założenia, cele itd.). Tworzenie wpisów ma za zadanie nie tylko wzmacniać wizerunek eksperta (a od ekspertów kupuje się chętniej), ale też pozycjonować sklep w wyszukiwarce, co przełoży się na większy ruch organiczny. Pisząc treści trzeba więc mieć na uwadze nie tylko swoich odbiorców, ale też Google – powinno się używać języka korzyści, dbać o przejrzystość tekstu, urozmaicać go filmami czy grafikami i jednocześnie pamiętać o zasadach SEO (metatagi, struktura nagłówków, słowa i frazy kluczowe, linkowanie wewnętrzne itd.).
Blog prezentuje, opisuje i sprzedaje Twoje produkty. Nie jesteś w stanie umieścić wszystkich informacji o danym artykule ze sklepu, materiałów (filmów instruktażowych, inspiracji, infografik) w karcie produktów – we wpisie blogowym już tak! Co więcej, możesz opowiedzieć swoim odbiorcom historię, grać na emocjach, bawić się swobodnie językiem korzyści i w oryginalny sposób przedstawić walory produktu. Artykuły to świetny sposób na udzielenie Twoim klientom wyczerpujących odpowiedzi na nurtujące ich pytania, uświadomienie potrzeby posiadania produktu, rozwiązania ich problemów.
Fachowe porady, profesjonalnie przygotowane case study, szczegółowa prezentacja produktów sprawią, że Twoi klienci będą postrzegać Cię jako eksperta, doskonale znającego daną branżę. A od ekspertów kupuje się znacznie chętniej. Chwaląc się swoją wiedzą i doświadczeniem, znajomością tematu sprawisz, że klienci spojrzą na Ciebie jak na partnera i eksperta, chętniej zwrócą się do Ciebie po pomoc i poradę niż do konkurencji.
Dzięki wpisom blogowym masz możliwość przeprowadzenie swojego klienta za rękę – od progu sklepu aż do samej kasy. Możesz pozyskać klientów, którzy nawet nie mają świadomości istnienia Twoich produktów, a tym samym nie odczuwają potrzeby ich posiadania. Wyjdź do nich ze swoim artykułem, odpowiedz na nurtujące ich pytania i wskaż najlepsze rozwiązanie. Przekonaj ich, że do rozwiązania problemów potrzebują konkretnej rzeczy.
„Content is king” – z pewnością słyszałeś to wyrażenie i możesz mieć pewność, że nadal jest ono aktualne. Pomimo zmiany algorytmów Google wartość słowa nie zmniejsza się – dobrej jakości, wartościowe treści, w dobry sposób nasycone frazami kluczowymi skutkują wzrostem ilości fraz kluczowych w TOP wyszukiwaniach, wzmacniają i podnoszą pozycję sklepu w wyszukiwarkach. Pamiętaj, że content to nie tylko treści – równie ważne są obrazy, animacje, różnego rodzaju grafiki i filmy. Regularna publikacja wpisów sprawia, że rośnie liczba indeksowanych podstron, co z kolei przekłada się na pozyskiwanie większej liczby osób zainteresowanych asortymentem sklepu.
Autor artykułu