Według statystyk podanych przez Content Marketing Institute, aż 91 proc. marketingowców w sektorze B2B wykorzystuje marketing treści, aby dotrzeć do klientów. Swoją opinią na temat content marketingu podzielili się również marketerzy z sektora B2C – większość, a dokładnie 86 proc. z nich, uważa, że strategia marketingu treści to kwestia kluczowa.
Content marketing od lat zyskuje na popularności, a dziś dla wielu jest jednym z najważniejszych działań marketingowych – 60 proc. najbardziej skutecznych marketerów ma udokumentowaną strategię dotyczącą content marketingu. Nic dziwnego, wysokiej jakości treści zawsze są w cenie. Dodatkowo pozytywnie wpływają na SEO, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarce, a także przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży w sklepach internetowych. Ale może od początku – czym właściwie jest ten cały marketing treści?
Definicja, jaką proponuje Content Marketing Institute to “Strategia oparta o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową. Ma ona ostatecznie zaowocować wymiernymi korzyściami dla organizacji, która je stosuje”. Prościej rzecz ujmując, wprowadzając strategię content marketingu skupiamy się na tworzeniu i udostępnianiu wartościowych, merytorycznych treści w odpowiedzi na potrzeby naszych odbiorców. Celem nie jest jawna reklama, ale zainteresowanie ludzi. Takie działania angażują, budują wizerunek marki i pozwalają zdobyć zaufanie – jak powiedział Joe Pulizzi, autor bestsellerów Killing Marketing, Content Inc. i Epic Content Marketing – “Content marketing, który angażuje odbiorcę, jest sposobem na to, aby czytelnik sam stwierdził, że nasza usługa czy produkt jest tym, czego potrzebuje”.
Tworzenie wartościowych treści, choć samo w sobie nie jest łatwym zadaniem, to dopiero połowa sukcesu. Dobranie odpowiednich kanałów przekazu, tak, aby dotrzeć do grupy docelowej może spędzać sen z powiek, zwłaszcza biorąc pod uwagę jak wiele mamy możliwości. Wpisy blogowe czy posty w social mediach, kanały wideo, Instagram, newslettery, raporty, e-booki to tylko wierzchołek góry lodowej. Jeśli chcesz zgłębić temat, więcej dowiesz się z naszego artykułu zawierającego wskazówki jak promować stronę internetową.
Wysokiej jakości content – wyszukiwarki go kochają. Google od wielu lat powtarza, jak ważne są unikatowe treści i ma w tym swój cel – podsuwać użytkownikom najtrafniejsze i najlepiej dopasowane wyniki wyszukiwania.
Jakość treści jest ważnym czynnikiem, który wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce, a ich tworzenie daje szansę, aby za pomocą słów kluczowych, linków i odpowiedniej optymalizacji podciągnąć w górę. Działania łączące SEO i content marketing zajmują sporo czasu, to fakt – według badań coSchedule stworzenie treści średnio zajmuje od jednej do sześciu godzin. Nie mniej jednak, umiejętnie zastosowane, przynoszą efekty, które z całą pewnością dostrzeżesz w przyszłości.
Piotr Zając, CEO Network Interactive
Chcesz porozmawiać o polskim e-commerce? Napisz do mnie na LinkedIn
Aby dowiedzieć się na ten temat więcej, przeczytaj artykuł: Content marketing a SEO – jak to działa?
Content marketing to coś więcej niż tworzenie treści. To wykorzystywanie tego co i gdzie mówimy do odbiorcy do stworzenia relacji, często opartej na emocjach. Według ContentStream klient przed decyzją o zakupie, korzysta nawet z 11 źródeł informacji o producencie i samym produkcie. Wprowadzając strategię content marketingu dajesz mu szansę, aby te informacje znalazł u Ciebie, a jednocześnie kontrolujesz przekaz, zwiększysz konwersję i budujesz zaufanie i świadomość własnej marki.
Autor artykułu
Zespół PlugStore.pl
Zarejestruj się i skonfiguruj sklep bezpłatnie, bez ograniczeń czasowych
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |