Pozycjonowanie sklepu internetowego jest jednym z szeregu działań, które pozwalają pozyskiwać coraz większą ilość nowych użytkowników witryny. Proces pozycjonowania jest złożony, składa się z wielu różnych elementów – w tym wpisie znajdziesz informacje związane z pozycjonowaniem treścią, a więc z jedną z podstawowych i skutecznych form pozyskiwania ruchu.
W wielkim uproszczeniu – pozycjonowanie sklepu to wszystkie działania, które mają na celu uzyskanie jak najlepszej widoczności w wynikach zapytań wpisywanych do wyszukiwarki przez użytkowników sieci. To działania zarówno w obrębie sklepu internetowego („on page”, np. optymalizacja SEO, tworzenie contentu), jak i poza nim („off page”), dzięki którym witryna pojawia się coraz wyżej na stronie wyników wyszukiwania na konkretne frazy.
Musisz jednak pamiętać, że pozycjonowanie sklepu internetowego za pomocą treści nie przyniesie natychmiastowych efektów – to długotrwały proces, który może potrwać nawet kilka miesięcy (w zależności oczywiście od tego, ile treści i jakiej jakości będzie w tym czasie publikowanych w obrębie sklepu).
Aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane efekty i podnosiło ruch organiczny, powinieneś w pierwszej kolejności:
Dobrze przygotowany sklep internetowy można zacząć pozycjonować, a więc m.in. tworzyć i wdrażać treści, które zwiększą jego widoczność w wyszukiwarkach. O jakie treści chodzi?
Pamiętaj! Wszystkie treści w sklepie internetowym muszą być przyjazne dla odbiorcy, przekazujące wyczerpujące informacje na dany temat, a także SEO friendly (zawierające konkretne frazy kluczowe).
Dobrej jakości, uporządkowane teksty są mile widziane przez algorytmy Google, musi być dopasowany do preferencji odbiorców, by udobruchać wyszukiwarki. Wartościowe treści to te, które są angażujące i unikalne (nie można ich znaleźć w innych miejscach w sieci), zawierające frazy kluczowe (wplecione w jak najbardziej naturalny sposób), skierowane do konkretnej grupy odbiorców (posługujące się ich językiem).
Co ważne – wszystkie treści w sklepie internetowym muszą być spójne, ich styl powinien oddawać wizerunek marki i jej charakter, być odpowiedni dla danej grupy docelowej.
Do pozycjonowania sklepu treścią wykorzystaj opisy produktów i kategorii, FAQ i blog/poradnik ekspercki.
Twórz opisy produktów, które będą sugestywnym rozwiązaniem problemów Twoich klientów. Pisz językiem korzyści, zainteresuj odbiorców danym produktem czy usługą. Postaraj się, by opisy były unikalne, zawierały wyczerpujące informacje, podtrzymujące zainteresowanie, merytoryczne i poprawne językowo, nasycone słowami kluczowymi.
Pamiętaj, że dobry opis produktu w sklepie internetowym:
Opisy kategorii w sklepie internetowym są często bardzo zaniedbywane lub ukrywane przed odbiorcami, ze względu na ich jakość. Choć nie jest to jeden z najważniejszych elementów istotnych dla SEO to warto pochylić się nad nimi nieco bardziej i stworzyć dobrej jakości opisy kategorii, które będą przydatne dla klienta (i wyszukiwarek).
Tworząc opisy kategorii:
Blog to narzędzie, które możesz wykorzystać na wiele różnych sposobów, aby rozwijać swój sklep internetowy. Zanim zaczniesz pisać artykuły przygotuj konkretny plan (długoterminowy), który będzie wpisywał się i uzupełniał strategię marketingową Twojego biznesu. Na podstawie reaserchu, przeprowadzonych wcześniej analiz oraz oczywiście strategii biznesowej przygotuj tematy artykułów, określ daty publikacji i sposób dystrybucji treści.
Autor artykułu