Jak sprawić, by klienci trafili do Twojego sklepu nie wydając ani złotówki? Czy jest możliwa promocja sklepu samemu i bez płatnych reklam? Poniżej znajdziesz kilka sposobów na promocję sklepu w Internecie, dzięki którym możesz samodzielnie i bez dodatkowych kosztów dotrzeć do swoich klientów.
Optymalizacja SEO sprawi, że sklep internetowy będzie zyskiwał coraz wyższe pozycje w wyszukiwarkach, a to absolutna podstawa, jeśli chcesz szybciej pozyskać klientów. Widoczność w wynikach wyszukiwania Google możesz podnieść na wiele sposobów. Pamiętaj jednak, że działania te sprawią, że sklep będzie lepiej widoczny, ale niekoniecznie pojawi się on szybko w TOP wyszukiwaniach – aby to osiągnąć musisz podjąć kolejne działania marketingowe i promocyjne.
Zadbaj o:
Internauci chętniej robią zakupy u ekspertów, którzy w profesjonalny sposób przeprowadzą ich przez cały proces zakupowy, dostarczą wyczerpującej wiedzy i rozwieją wątpliwości. Załóż bloga w swoim sklepie internetowym i publikuj w nim artykuły eksperckie, które nie tylko pomogą w pozycjonowaniu witryny, ale też dostarczą Twoim klientom cennych informacji, które pomogą w podjęciu decyzji zakupowej.
Kreowaniu wizerunku eksperta w branży sprzyja też aktywność na forach internetowych (udzielaj porad, wskazuj najlepsze rozwiązania i… posiadaj link do swojego sklepu w stopce), portalach branżowych czy w grupach tematycznych np. na Facebook’u.
Samo publikowanie artykułów eksperckich nie wystarczy – zadbaj o ich dystrybucję. Dziel się swoją wiedzą na funpage czy koncie firmowym na LinkedIn. Przygotuj newsletter dla swoich klientów – przesyłaj im informacje o pojawieniu się nowych artykułów, daj im dodatkowe treści/materiały niedostępne w innych miejscach.
Samo założenie funpage i reklama płatna postów nie wystarczy, by odbiorców treści przekuć w klientów. Prowadzenie konta wymaga czasu, dobrze przemyślanej strategii i ciekawych, angażujących postów, jednak warto podjąć wyzwanie. Zadbaj o to, by w Twoim sklepie były widoczne przyciski odsyłające do kont na socialach, a tam prowadź ze swoimi obserwatorami dialog – nie ograniczaj się do informowania o nowościach czy promocjach w sklepie. Zadawaj pytania, stwórz serię ciekawych postów, dziel się przemyśleniami czy ciekawostkami z branży.
Autor artykułu