Owned media to nic innego, jak media własne danej marki czy firmy, które są własnym kanałem komunikacji z klientami. To należące do marki miejsca, w których może publikować własne treści – może to być strona firmowa, blog w sklepie internetowym, konta w mediach społecznościowych czy inne portale. Znajdującym się na nich contentem marka zarządza sama i to ona decyduje, jaki będzie charakter, styl i jakość treści. Czy warto inwestować w rozwój owned media? Jak je wykorzystać w promocji sklepu internetowego?
Sam sklep internetowy stanowi pewnego rodzaju „bazę” dla zaplecza contentowego. To on jest celem leadów i miejscem docelowym dla pozyskiwanego za pomocą owned media ruchu.
Najpopularniejsze owned media:
Najpopularniejsze narzędzia, formy promocji i reklamy wykorzystywane w obrębie owned media:
Posiadając sklep internetowy warto sprawdzić, które kategorie produktów cieszą się największym zainteresowaniem i/lub mają największy potencjał. Oczywiście warto rozpocząć od optymalizacji sklepu (dobry opis kategorii, wartościowe i dobrej jakości opisy w karcie produktów), jednak dobrym sposobem na promocję jest również budowa zaplecza contentowego, które będzie sprowadzać ruch do konkretnego miejsca w sklepie.
Co ważne – ruch ze stron zapleczowych będzie wysokiej jakości, odznaczający się większym stopniem konwersji. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że użytkownik będzie już w bardziej zaawansowanym miejscu na swojej ścieżce zakupowej.
Za sprawą treści na stronie zapleczowej użytkownik:
Planując inwestycję w rozwój owned media sklepu internetowego należy pamiętać, że będzie to proces długotrwały, wymagający konsekwencji i regularnej publikacji treści. Bardzo ważnym elementem rozbudowy sieci stron zapleczowych jest plan promocji i dystrybucji treści.
Autor artykułu
Zespół PlugStore.pl
Zarejestruj się i skonfiguruj sklep bezpłatnie, bez ograniczeń czasowych
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |