Branża e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i z miesiąca na miesiąc przybywa nowych sklepów internetowych, które są coraz bardziej doskonalone i dostosowywane do potrzeb klientów. Polacy cenią sobie możliwość dokonania zakupów bez wychodzenia z domu, szybkie dostawy, rzetelne i wyczerpujące informacje o produkcie. Obecnie ponad 60% internautów dokonuje zakupów w sklepach internetowych a ich liczba stale wzrasta.
Z badań przeprowadzonych w kwietniu 2019 roku wynika, że w polskich sklepach internetowych Polacy najchętniej i najczęściej kupują odzież, dodatki i akcesoria (69% ankietowanych). Na drugim miejscu znalazło się obuwie, dalej książki i płyty. Tuż poza podium uplasowały się kosmetyki, perfumy i inne artykuły drogeryjne.
Polacy zaczynają również robić zakupy w zagranicznych sklepach internetowych (26% badanych) – najczęściej kupowali w nich telefony i akcesoria GSM, sprzęt AGD i RTV, kosmetyki, perfumy i odzież oraz meble i wystrój wnętrz.
Zakupy najczęściej robimy… we wtorki – tak wynika z analizy trzech milionów transakcji serwisu Ceneo. Co ciekawe, w zeszłym roku spadł odsetek zakupów weekendowych. Zmiana ta może być związana z niedzielnym zakazem handlu. Dyrektor departamentu rozwoju Ceneo.pl Dariusz Grabowski przypuszcza, że Polacy weekend zaczęli mocniej kojarzyć jako czas do spędzenia z rodziną, a nie na zakupach (również tych internetowych).
Największe obroty w sklepach internetowych zazwyczaj odnotowuje się 23 i 26 listopada (Black Friday i Cyber Monday) oraz w okresie przedświątecznym (pomiędzy 6 a 13 grudnia).
Co ciekawe, w każdym miesiącu Polacy generują dwa szczyty zakupowe – największy ruch i obroty w sklepach internetowych mają miejsce wtedy, kiedy przypadają wypłaty wynagrodzeń (1 i 10 dnia miesiąca).
W zeszłym roku Polacy najchętniej wydawali pieniądze na odzież i obuwie. Co ciekawe, coraz więcej zakupów spożywczych robią w sklepach internetowych. Pomimo tego, iż jedynie ok. 10% konsumentów kupuje żywność online, to i tak kwoty wydawane na produkty spożywcze wzrasta.
Co ważne, aż 1/3 badanych Polaków zapowiada zwiększenie wydatków przeznaczonych na zakupy w sklepach internetowych w najbliższych miesiącach, a w grupie tej dominują najmłodsi – przedstawiciele pokolenia Z (15 – 24 lata) i osoby, które swoją sytuację materialną oceniają jako dobrą.
Źródła:
www.businessinder.com.pl
Gemius
Polska Izba Gospodarki
Autor artykułu
Zespół PlugStore.pl
Zarejestruj się i skonfiguruj sklep bezpłatnie, bez ograniczeń czasowych
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |