Prowadzenie bloga w sklepie internetowym wydaje się proste, jednak bardzo szybko po jego uruchomieniu zaczynają się schody. Po pewnym czasie pojawia się pytanie: o czym mam znów pisać? Odpowiedź jest w gruncie rzeczy bardzo prosta – o tym, czego oczekują od Ciebie i potrzebują Twoi odbiorcy. Poniżej znajdziesz 4 pomysły na to, skąd brać pomysły na tematy wpisów blogowych w sklepie online.
Załóżmy, że masz sklep internetowy i sprzedajesz w nim ręcznie robione zaproszenia ślubne. Znasz swoich odbiorców, określiłeś personę i masz plan marketingowy, który zakłada prowadzenie bloga i właśnie zaczyna Ci brakować pomysłów na tematy artykułów. Co robisz?
Pozycjonujesz swój sklep po to, by przyszłe młode pary mogły skorzystać właśnie z Twojej oferty i kupić zaproszenia na ślub właśnie u Ciebie. Masz bardzo szeroką ofertę – zaproszenia ślubne w różnym stylu, dopasowane do uroczystości o każdym charakterze. Zamiast pisać w ciemno sprawdź w Google, jakich konkretnie zaproszeń szukają Twoi potencjalni klienci.
Pomogą Ci w tym automatyczne podpowiedzi Google, które są właśnie tym, czego potrzebujesz – informacją o tym, czego szukają użytkownicy. Wpisz w wyszukiwarkę frazę kluczową, pod którą chcesz pozycjonować swój sklep i zobacz, co na to Google.
Jak widzisz – Twoi odbiorcy szukali zaproszeń rustykalnych, glamour i boho. Potrzebują też pomysłów na treść i inspiracji na zaproszenia dla rodziców. To są właśnie tematy Twoich wpisów blogowych. Przy okazji podejrzyj konkurencję – jakie strony pojawiły się w pierwszych wynikach wyszukiwania, co na nich jest, jakie są treści? Pisząc tekst warto mieć to z tyłu głowy, w końcu chcesz stworzyć content, dzięki któremu Twój sklep przeskoczy w Google inne witryny. Pamiętaj – nie kopiuj! Twoja konkurencja ma Cię inspirować do twórczości, nie do plagiatu!
Fantastyczne, proste, niezastąpione narzędzie do generowania GOTOWYCH pomysłów na tematy artykułów blogowych w sklepie internetowym. Po wpisaniu frazy „zaproszenia ślubne” program stworzy zestawienie wszystkich fraz, które są różną kombinacją fraz kluczowych i zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę Google. Czyli dokładnie to, czego potrzebujesz! Program jest darmowy i z pewnością pomoże Ci w wyborze tematów i opracowaniu planu publikacji na dłuższy okres czasu.
Znajdź fora internetowe dla przyszłych par młodych, wejdź na portale ślubne i zobacz najczęściej zadawane pytania. Dołącz do grup na Facebook’u dla kobiet, które w niedalekiej przyszłości będą wychodzić za mąż i sprawdź, jakie mają pytania i wątpliwości związane z zamawianiem zaproszeń na ślub.
Obecność w tematycznych grupach internetowych to dla Ciebie świetny sposób na promowanie swoich treści – pod postem typu „Szukam zaproszeń na ślub w stylu boho – podzielcie się pomysłami” możesz wkleić link do swojego artykułu (np. „Zaproszenia ślubne boho – daj się zainspirować”) z krótkim, fajnym zachęceniem do obejrzenia galerii projektów.
Wiadomości z pytaniem o produkty to świetna baza pomysłów na wpisy blogowe. Sprawdź, o co najczęściej padają pytania, jakie problemy mają Twoi klienci – wysyłając do Ciebie maile dają Ci na tacy gotowy pomysł na artykuł! Co więcej, przeanalizuj tematy korespondencji, być może zauważysz powtarzalność – to wskazówka, że w Twoim sklepie brakuje pewnych informacji, które są ważne dla odbiorców. Zdobytą wiedzę możesz wykorzystać nie tylko do stworzenia tekstów na bloga, ale też do optymalizacji opisów produktów, kategorii czy innych treści w sklepie internetowym.
Autor artykułu