Dlaczego strona główna w sklepie online jest tak ważna? Ponieważ pierwsze wrażenie ma się tylko raz – jeśli klient trafi do twojego sklepu i napotka przeszkody, wyłączy okno przeglądarki i prawdopodobieństwo, że do Ciebie wróci jest bardzo niewielkie. Częstym błędem jest umieszczanie na stronie głównej zbyt wielu informacji, przez co staje się ona przeciążona, chaotyczna i spowolniona. Bardzo istotne jest więc uporządkowanie wszystkich elementów, pogrupowanie i zamieszczenie ich w odpowiedni sposób.
Logo i nazwa sklepu – mają ogromne znaczenie w budowaniu świadomości marki i jej wizerunku. Ich kolorystyka rzutuje na komunikację wizualną marki i późniejszą komunikację z klientami na wszystkich kanałach. Logo najczęściej zamieszcza się w lewym górnym rogu witryny lub (nieco rzadziej) na środku. Pamiętaj, że użytkownicy intuicyjnie będą klikać w logo, jeśli będą chcieli przenieść się z powrotem na stronę główną!
Koszyk – najlepiej w postaci ikony, która jest powszechnie kojarzona z koszykiem zakupowym. Najczęściej umieszcza się ją w prawym górnym rogu, ponieważ do takiego rozwiązania przyzwyczajeni są użytkownicy i to tam automatycznie szukają swoich koszyków.
Menu – to jeden z podstawowych elementów nawigacyjnych w sklepie. Projektując jego strukturę zaleca się przede wszystkim korzystać z przyzwyczajeń internautów (przekombinowane menu utrudni klientowi przemieszczanie się po produktach i skutecznie zniechęci do robienia zakupów). Menu główne powinno zawierać linki tylko do najważniejszych podstron, klarownie nazwane, przejrzyste. Im mniej pozycji w menu głównym, tym lepiej – pamiętaj, że do dodatkowych podstron w sklepie możesz odsyłać z innych sekcji (dolnych lub ze stopki).
Banery reklamowe – w ich projektowaniu wykorzystuje się tzw. bodźce promocyjne (gratisy, darmowa dostawa, wyprzedaże), graficznie powinny stanowić harmonijną całość z otaczającymi je elementami.
Pola do rejestracji/zalogowania się – zazwyczaj umieszcza się je tuż przy ikonce koszyka, czyli w prawym górnym rogu sklepu.
Stopka – to idealne miejsce na zamieszczenie odsyłaczy do najważniejszych informacji i podstawowych danych kontaktowych. Można tu zamieścić linki do polityki prywatności i regulaminów, FAQ, sposobów i kosztów dostawy, plików do pobrania czy innych istotnych dla klientów sklepu podstron.
Środkowa część strony – miejsce, w którym warto wyeksponować produkty, na których sprzedaży zależy Ci najbardziej.
Pamiętaj jednak, by dobrać je pod kątem swojej grupy docelowej, aktualnych potrzeb (np. święta, okazje specjalne itd.). Mogą to być boxy z najchętniej kupowanymi produktami, produktami w obniżonych cenach, produkty sezonowe. Poniżej możesz zamieścić też zajawki do wpisów i artykułów blogowych, sekcję z opiniami klientów czy inne elementy, które są istotne dla branży.
Autor artykułu