Szybki rozwój technologii, coraz większa dostępność nowoczesnych urządzeń mobilnych oraz styl życia tzw. pokolenia Z, dla których wirtualna rzeczywistość jest środowiskiem naturalnym, sprawia, że coraz więcej transakcji w sklepach internetowych dokonywanych jest ze smartfonów i tabletów. Pomiędzy 2018 a 2019 rokiem można było zaobserwować ogromny wzrost zakupów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych aż o 13%.
Z jakich urządzeń korzystają Polacy robiąc zakupy w sklepach internetowych?
Jak wynika z badań Gemius z 2019 roku to laptopy nadal są urządzeniem najczęściej używanym przez internautów do robienia zakupów w sklepach internetowych. Drugim urządzeniem, z którego najczęściej korzystają internauci to smartfon. Fakt, że wśród najmłodszych badanych to urządzenia mobilne są najczęściej wykorzystywane do zakupów online, nie dziwi – smartfony są najczęściej używanymi przez nich urządzeniami.
Jak wynika z badań – smartfony stały się nieodłącznym urządzeniem, wykorzystywanym do wielu różnych czynności i aktywności. Ponad 80% użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych przegląda produkty w sklepach online i porównuje ich ceny, a niemal wszyscy dokonują zakupów!
Czynności wykonywane na urządzeniach mobilnych (smartfonach) – poniższe zestawienie przedstawia odpowiedzi osób, które kiedykolwiek dokonały zakupu online:
Badani (do 24 roku życia) częściej też wskazywała na problemy i trudności związane z brakiem aplikacji mobilnych do dokonania płatności oraz niewygodne sposoby na finalizowanie transakcji. Internauci robiący zakupy za pomocą smartfonów napotykają również problemy związane z brakiem responsywności sklepów internetowych oraz niewygodnymi formularzami.
Aż ponad 80% badanych internautów, robiących zakupy w sklepach internetowych z urządzeń mobilnych, przyznaje, że podczas procesu zakupowego napotkało jakieś problemy. Najczęściej wymieniane były nieczytelne, niewygodne formularze zamówieniowe i problemy z prawidłowym wyświetlaniem strony na smartfonie. Ponadto, aż 29% badanych wskazuje na zbyt małe litery w sklepie internetowym jako problem podczas zakupów. Inne wymieniane trudności związane były z brakiem aplikacji mobilnej, zbyt dużą ilością czynności do wykonania podczas zakupów, problemy z płatnościami (również z niewygodnym sposobem płatności).
Z raportu Gemius wynika również, że aż 6 na 10 badanych osób twierdzi, że zdarza im się rozpocząć transakcję na smartfonie, ale finalizuje ją już na komputerze.
Autor artykułu
Zespół PlugStore.pl
Zarejestruj się i skonfiguruj sklep bezpłatnie, bez ograniczeń czasowych
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |