Wg najnowszego raportu badającego ścieżki zakupowe online (Raport Atena Research&Consulting – Ścieżki zakupowe Polaków w 2021) aż 80% Polaków przekonało się do zakupów w sieci, jednak zdecydowana większość kupuje, UWAGA! nie w sklepach internetowych, a na Allegro.
33% polskich internautów zaczyna i finalizuje zakupy na platformach handlowych.
87% internautów spośród platform handlowych wybiera Allegro, i tam rozpoczyna poszukiwanie produktów na platformach.
69% Polaków dokonujących zakupów z wykorzystaniem Internetu trafia na Allegro!
94% Polaków zna Allegro. To zdecydowany lider wśród platform zakupowych.
Już prawie połowa polskich konsumentów korzystających z zakupów online, kończy swój zakup na Allegro! Jest to wynik istotnie wyższy, niż w ubiegłorocznej fali badania – 48% vs 37%.
Istotny spadek odnotowały sklepy online:
37% w 2020 r
21% w 2021 r.
Osoby rozpoczynające ścieżkę zakupową na Allegro zamierzają finalnie dokonać zakupu. Chcą się przede wszystkim zorientować w cenach produktów (65% zaczynających na Allegro) ich dostępności (39% zaczynających na Allegro) oraz szczegółowych parametrach (33% zaczynających na Allegro).
Co najważniejsze aż 97% konsumentów twierdzi, że odnajduje na Allegro, to czego szuka. Co z tego wynika? Oczywiście to, że Allegro potrafi odpowiedzieć na potrzeby swoich Klientów.
Aż 90% osób, które rozpoczęło wyszukiwanie produktów na Allegro, kupiło właśnie na tej platformie. Oznacza to, że Allegro ma szeroką ofertę, która spełnia oczekiwania konsumentów, mogą z łatwością znaleźć to, czego szukają.
Jednocześnie jest to wynik o 8 p.p. wyższy niż w poprzedniej fali badania.
Osoby, które zaczynają poszukiwania na Allegro, zdecydowanie częściej, niż osoby zaczynające od Google, dokonują zakupu już tego samego dnia.
Wg raportu z tego roku: „Co (u)gryzie e-commerce?” jedynie 12% kupujących w sieci nie wyszczególniło problemów w żadnym z obszarów e-commerce.
Sytuacja ta wykazuje – jak mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, iż przed e-handlem stoi wiele wyzwań, aby zatrzymać e-klientów i dotrzeć do nowych, również w rzeczywistości post-covid. Jestem pewna, że polski e-commerce sprosta wyzwaniom i oczekiwaniom e-konsumenta, tak aby chętniej dokonywał zakupów na rodzinnych platformach, wiedząc, że kupuje produkty dobrej jakości oraz z odpowiednią certyfikacją unijną, na co nie może liczyć, kupując produkty na azjatyckich platformach e-commerce.
Różnorodne problemy przy zakupach online zauważa aż 88% e-klientów.
17% internautów, a jedna trzecia e-kupujących przyznaje, że zdarzyło im się podczas zakupów w sieci coś, co zdenerwowało ich do tego stopnia, że przerwali zakup.
Ogólnie ujmując, napotykają różne przeszkody, utrudnienia w zakresie użyteczności e-sklepu, prezentacji produktów, kontaktu ze sklepem internetowym, płatności i dostawy. Co bardzo ważne – nie wiedzą jak podzielić się tymi uwagami ze sklepem online. Dane pokazują, że 3/4 konsumentów nie wie, jak sprawnie skontaktować się z e-sklepem. Ze strony sklepów internetowych jest wyraźny brak kontaktu.
⏩Więcej szczegółów niebawem. Śledź nasz blog, a poznasz wszystkie grzechy sprzedawców i co najważniejsze, jeśli jesteś jednym z nich, dowiesz się co zrobić, żeby otrzymać rozgrzeszenie od Klientów.
Nie wystarczy założyć sklep internetowy, ani też zbudować bazę stron wspierających sprzedaż czy prowadzić działania promocyjne, jeśli komunikacja nie będzie odpowiednio ukierunkowana, nie trafimy z przekazem do właściwej grupy odbiorców. Nie rozwiążemy ich problemów, nie odpowiemy na ich potrzeby, nie zadbamy o ich lojalność. To wie Allegro i wszystko co wprowadza jest mocno przemyślane, poparte analizami rynku i grup docelowych. Zwłaszcza teraz, gdy COVID-19 znacznie wpłynął na zmianę nawyków zakupowych. O tym możesz więcej poczytać tutaj https://plugstore.pl/covid-a-sprzedaz-internetowa-zmiany-problemy-wyzwania/
Skoro Allegro cieszy się tak dużą popularnością warto rozważyć opcję dodatkowej sprzedaży, nie tylko w sklepie internetowym, ale właśnie i na tej platformie zakupowej. Masz własny sklep internetowy na platformie Magento, a dodatkowo chcesz wystawiać oferty na Allegro? Pomożemy Ci w tym. Przeprowadzimy integrację Allegro i Magento w systemie BaseLinker. Jesteś zainteresowany, skontaktuj się z nami https://wsparciemagento.pl
Zdaniem ekspertów popularność zakupów internetowych nie minie po pandemii. Sklepy internetowe też mają swoją szansę, jednak sprzedawcy muszą być świadomi aktualnych potrzeb Klientów i szybko na nie odpowiadać. Jest to poważny wyścig, w których wygra tylko ten sklep, który odpowiednio zadba o Klienta. Jest z kim konkurować – w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku, w okresie styczeń–kwiecień br. liczba sklepów internetowych wzrosła aż o ponad 70 proc.! Zatem czas na przeanalizowanie swoich działań, podpatrzenie mocnej konkurencji, wyciągnięcie wniosków i wprowadzenie dobrych zmian. To na pewno zaowocuje.
Źródło:
https://atenaresearch.pl/zasoby/zakupy-w-internecie.pdf
https://eizba.pl/wp-content/uploads/2021/03/Co_ugryzie_ecommerce_2021_Raport-1.pdf
Autor artykułu